اصول طراحی کاتالوگ
8 آگوست, 2019چگونه فرم را خلق کنیم؟
13 آگوست, 2019ایده یابی برای طراحی
ایده یابی برای طراحی چگونه است؟
زمانی که شما مسئله ای را شناسایی و تعریف کردید، وقت آن رسیده که راه حل هایی ارائه داده و آنها را به صورت عمیق تری توسعه دهید. این اغلب به معنی ارتباط برقرار کردن شما با ایده و گفت و گو در مورد آن با سایر طراحان تیم و همین طور مشتری ها و استفاده کنندگان بالقوه ی نهایی است.
یک اسکچ جذاب از دفتر چه ی شما و یا یک عبارت با عجله نوشته شده و ناخوانا بر روی وایت بورد می تواند یک ایده با شکلی واقعی و داستانی جذاب برای گفتن باشد.
اولین مرحله از فرایند طراحی شمال مشخص کردن یک شبکه گسترده است که حول مسئله وجود دارد. در امتداد این مسیر شما ممکن است با تعداد زیادی از ایده های گوناگون مواجه شوید، از ایده های آشکار و واضح تا ایده های عجیب و نامانوس.
قبل از صرف انرژی و وقت برای توسعه ی یک ایده طراحان ذهنشان را برای تعداد زیادی از موارد ممکن باز می کنند و سپس به تعداد اندکی تمرکز می کنند. ابزارهایی که در این بخش مورد بررسی قرار گرفته اند شامل روش هایی برای ایجاد حرکاتی بر روی یک ایده ی واحد و همچنین راه هایی برای کشف، توضیح و توسعه ی سریع بر روی یک ایده ی اصلی است.
در پروژه هایی با چارچوبی واحد مانند طراحی جلد کتاب، پوستر و یا تصویر سازی برای یک مقاله، حرکت از ایده پردازی تا اجرا سیال و مستقیم است. در پروژه های پیچیده تر مانند طراحی یک وب سایت، نشریه و تصاویر متحرک (انیمیشن)، طراحان گرایش دارند به صورت شماتیک کار کنند و از نمودارها، استوری بوردها و ارائه های پی در پی قبل از توسعه جزئیات بصری و به ظعور رساندن راه حل، استفاده کنند.
مدلسازی فیزیکی و کامپیوتری با مقیلس وافعی، به طراحان و مشتریان کمک می کند تا یک راه حل را در عمل مشاهده نمایند.
«گاهی اوقات یک ایده بدترین دشمن می تواند باشد، به ویژه اگر ما را از فکر کردن به موارد دیگر باز دارد.»