طراحی لوگو آنلاین
6 آگوست, 2019اصول طراحی کاتالوگ
8 آگوست, 2019طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ :
بیشتر پروژه های طراحی با یک مسئله آغاز می شوند، مانند بهبود یک محصول، ایجاد یک لوگو و یا به تصویر درآوردن یک ایده. در آغاز طراحان و مشتریان اغلب به صورت مشابه بسیار محدود فکر می کنند و همین باعث کاهش میزان موفقیت در نتیجه ی حاصل می گردد.
یک مشتری که می گوید نیاز به یک بروشور جدید دارد ممکن است با یک وب سایت، یک رویداد تبلیغاتی و یا یک نقشه ی بازاریابی، بهتر به نتیجه ی دلخواهش دست یابد.
طراحی که فکر می کند مشتری نیاز به یک لوگوی جدید دارد ممکن است درباید که نماد تصوری و یا یک نام جدید، تاثیر بهتری بر روی مخاطبان جهانی خواهد گذاشت. تحقیق در مورد یک بسته بندی سبز و دوستدار محیط زیست ممکن است نه تنها برای یک محصول بلکه برای سیستم های جدید تولید و توزیع نیز مفید و موثر باشد.
در ابتدای فرایند طراحی، ایده ها کم ارزش و فراوانند. و با شدت از ذهن بیرون می جهند در مراحل بعد این استخر پر از ایده محدود به ایده هایی می شود که بیشتر به موفقیت نزدیکند.
«شناخت درست مسئله، حل شدن نیمی از آن است.»
زمان لازم است تا هر ایده ی به نظر مناسبی به تصویر در آید و آزمایش شود. بنابراین طراحان اغلب با یک دوره مطالعه ی نا محدود و سرگرم کننده کار را شروع می کنند.
این فرایندی ست که شامل نوشتن لیست ها به همراه ترسیم اسکچ ها، تصاویر، و نقشه برداری از آنچه می دانند و همین طور ساختن نمودار از مسائلی که هنوز برایشان ناشناخته اس، می شود.
این بخش نگاهی به تکنیک ها و روش هایی دارد که طراحان برای شناسایی و تعریف مسئله در مراحل اولیه فرایند خلاق به کار می گیرند. روش هایی مانند طوفان مغزی و نقشه برداری از ذهن به طراحان کمک می کند تا ایده های مفهومی و هسته ای را خلق کنند، در حالی که بقیه روش ها (مانند مصاحبه، گروه تمرکز و نقشه کشی برند) در جست و جوی روشن ساختن مسئله از طریق پرسش هستند در مورد اینکه کاربران چه می خواهند و یا قبلا چه کارهایی انجام شده است. بسیاری از طراحان است و این روش، مادر بسیاری از ابزارهای تفکر دیگر است. بنابراین ما آن را در ابتدا قرار می دهیم.
چرا این قبیل تکنیک ها، چه آنها که چندان رسمی نیستند و چه آنها که ساختار بندی شده اند، ضروری اند؟ آیا یک شخص خلاق نمی تواند در جای خود بنشیند و خلاقیت خود را بروز دهد؟
بیشتر روش های تفکر شامل به ظاهر در آوردن ایده ها و پیاده کردن آن ها به صورتی است که آن ها دیده و مقایسه، طبقه بندی و ترکیب، درجه بندی شده و به اشتراک گذارده شوند.
تفکر فقط در داخل مغز اتفاق نمی افتد. تفکر همچنین می تواند در حالی اتفاق بیفتد که ایده ها به صورت چیزهایی ملموس دربیایند: لغات، اسکچ ها، پروتو تایپها و طرح های پیشنهادی. بیش از آن تفکر زمانی اتفاق می افتد که گروهی با یکدیگر در حال کار بر روی هدف مشترکی باشند.
نمونه طراحی و چاپ کاتالوگ
نمونه های بیشتر کاتالوگ طراحی شده توسط ساینا دیزاین (رسانه هنر برتر)