در تفاوت لوگو تایپ و لوگو تصویری وقتی مشتری ها بخواهد برای کسب و کارشان لوگو طراحی کنید ، اول از همه باید با این صحبت شروع شود که به چه نوع لوگویی نیاز دارید . “لوگو ” اغلب از یک لوگو تایپ (متن ) و یک علامت تجاری ساخته می شود . اما ممکن است فردی به یکی از آن یا هر دو را بخواهد با هم ترکیب کند .
یک لوگو تایپ مخفف کلمات یا نام تجاری است که به روشی سفارشی طراحی شده است.
لوگوتایپ نوعی از طراحی لوگو است که در خیلی از برندهای بزرگ مثل شرکت IBM نیز میبینیم که از آن استفاده شده است . انتخاب لوگو تایپ باید با فکر زیادی انجام گیرد زیرا برای همه کسب و کارها مناسب نیست . در این مقاله به مفهوم لوگوتایپ،
لوگوتایپ شامل نام کامل یک کمپانی است که نوشتار آن به شیوهای خلاقانه و منحصربهفرد طراحی شده است. این نوع از لوگو با دانش و مهارت در هنر نوشتن و ایجاد فونتی انحصاری و مرتبط با فضای برند مورد نظر، یا با استفاده از شکل و حروف به صورت انتزاعی طراحی شده است. در این سبک لوگو، نام برند به صورت کامل نوشته میشود.
لزوماً برای ایجاد یک لوگو خوب نیازی به استفاده از نماد نیست و باید یک ایده پشت لوگوها باشد تا هنگامی که به درستی انتخاب شود ، فقط استفاده از تایپوگرافی برای ایجاد یک لوگو می تواند یک سلاح تجاری بسیار موثر باشد. آنچه به طور معمول اتفاق می افتد این است که این شکل از لوگو باید از نوع خاص و یک ظاهر طراحی شده فونت استفاده کند ، که به یک نام تجاری مرتبط می شود.
سیبی که یک “بایت” خارج از آن وجود دارد ، نشان ورود شرکت اپل است.
علامت تجاری یا “نماد” به طور کلی حاوی نام شرکت نیست – به طور خلاصه تری آن شرکت را نشان می دهد. ممکن است همیشه در کنار لوگو تایپ نشود و ممکن است چند نوع علامت در سیستم هویت سازمانی وجود داشته باشد که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این قوانین در یک سند استفاده از مارک نوشته شده است.
لوگومارک ها می توانند بسیار مفید باشند ، زیرا می توانند هویت برند را افزایش دهند. این می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا مشخص کنند تجارت شما چیست ، به خصوص اگر نشان ورود به سیستم شما یک تصویر است ، مانند داشتن دوربین برای یک عکاس.
هنگامی که از یک نماد در طراحی لوگو استفاده میکینم که بیننده تصویری را از نماد آن کسب و کار مشاهده می کند . لوگوهای تصویری معمولا برای شرکت ها ، سازمان ها و ارگانها استفاده می شوند . در واقع لوگو های تصویری به شکل نماد به موضوع کسب و کار اشاره میکنند و یا مفاهیم خاصی را به همراه دارند مانند لوگو شرکت اپل که پشت آن داستانی است .
بهترین مزیت این لوگو این است که شکل آن به صورت واضح در چشم بیننده نقش میبندد حتی اگر زبان های بیننده و با شرکت سازنده متفاوت باشند .
لازم به ذکر است در این نوع لوگو و در صورت لزوم نام برند بصورت “فونت آماده” در کنار تصویر درج می شود .
چگونه تصمیم بگیریم که آیا به لوگو تایپ و یا لوگو تصویری نیاز دارید؟ این بستگی به نحوه استفاده از لوگو و بخش تجاری شما دارد. طراحی یک علامت تجاری می تواند هزینه قابل توجهی به روند توسعه نام تجاری شما بیفزاید ، بنابراین بودجه نیز می تواند یک عامل باشد. برخی از مشاغل جدید ساده که شروع به کار می کنند می توانند با لوگو تایپ شروع کنند و پس از رشد کسب و کار گسترده تر شدن ، لوگو تصویری داشته باشند می کنند.
برای همه آرم ها مهم است که در هر سطح بزرگنمایی / مقیاس به همان اندازه قابل خواندن باشند. ممکن است شما یک بیلبورد غول پیکر خریداری کنید یا در بروشور و وب سایت بخواهید لوگو را داشته باشید .