فونت های فارسی در طراحی لوگو
17 آگوست, 2019بررسی تاثیر طراحی لوگو بر تصمیم خرید مصرف کنندگان محصولات
3 سپتامبر, 2019از ایده تا اجرا در طراحی لوگو
از ایده تا اجرا در طراحی لوگو:
کتابهای گرافیکی ایرانی و خارجی همواره در دسترسی طراحان گرافیک آماتور و حرفه ای قرار دارد. بسیاری از ما برای آنکه ذهنی باز پیدا کنیم به سراغ آنها می رویم و ایده های گرافیکی کتابها را که تجربیاتی ارزشمند در اختیار مان میگذارند مرور می کنیم. چه بسا که دانسته یا ندانسته از ایده های موجود در کار خود استفاده کنیم. اما کمتر جایی می تواند سابقه ای از کارهای حرفه ای انجام شده یافت تجربیات گرانقدری که در ذهن و درون آدمها وجود دارد و تنها شاید در محدوده کلاسهای درس و در حضور تعداد انگشت شمار هنرجو مطرح گردد.
برای طراحی که در یک آژانس تبلیغاتی کار می کند و به همه چیز از زاویه دید یک برند می نگرد خلق یک لوگو تایپ باید با در نظر گرفتن تمامی ضوابط و ویژگی های یک برند صورت گیرد چرا که این فرایند برای او صرفا نشانه ای قرار دادی برای معرفی یک محصول یا خدمت خاص تلقی نمی شود. طراحی چنین لوگو تایپی در اکثر موارد به منزله شروع یک تجارت و تولید یک برن جدید است که تفکری استراتژیک هدفمند و مبتنی بر نگاهی همه جانبه به تمامی خصوصیات آن برند را می طلبد.
در این میان خصوصیاتی چون اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برند، شناخت بازار، تجزیه و تحلیل موقعیت فعلی برند در بازار ، آگاهی از جایگاه بعدی برند، ظرفیت های بازار در زمان حال و آینده، گروه هدف(مخاطبان/مصرف کنندگان برند)، رقبا ، برنامه عملکردها و نکاتی از این دست، تنها در انحصار گروه فروش نبوده و به همان نسبت باید توسط طراح نیز به کار گرفته شود تا بتواند در آفرینش طرحی تاثیر گذا، که به ارتقاء جایگاه برند کمک کند، این داده ها را به کار گیرد. ادامه مطلب …